Skip to main content

David Austin marketing event


FloraPodium was uitgenodigd op het European Marketing Event van David Austin. David Austin teelt al generaties lang Engelse tuinrozen. Toen een aantal jaar geleden de eerste snijroos Juliette geïntroduceerd werd, ging deze viral. Sindsdien heeft David Austin zich naast tuinplanten ook kleinschalig ingezet op exclusieve snijbloemen, die met name heel geschikt zijn voor bruiloften. Hun website is ingericht op inspiratie en advies over deze rozen. Bijvoorbeeld wanneer je ze het beste kunt bestellen, zodat ze het allermooiste zijn op die ene speciale dag.

Het doel van deze meeting was om met elkaar na te denken over hoe David Austin meer afzet kan creëren in Europa en daarnaast ook de wintermaanden meer vraag krijgt naar deze specifieke rozen. Amerika is hun grootste markt. Daar zijn ze heel actief in de verkoop van Engelse rozen en ook op marketinggebied zijn ze heel vooruitstrevend.

Alle soorten (zo’n 15 in totaal waarvan drie nieuwe) waren tentoongesteld. Zo’n 2.600 rozen waren verwerkt in prachtig bloemwerk! Er werd ingezet op het thema ‘Wedding’ met een overduidelijk Engels accent.

Er werkt een fantastisch warm team bij David Austin; ontzettend vriendelijk en hartelijk. Samen met Parfum Flower Company hebben ze een heel mooi event neergezet, waarbij alles tot in de puntjes was verzorgd. 

FloraPodium, 06 april 2022